Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lőszerek leírása

2014.10.28

Lőszerek típusok előnyeik, hátrányaik és jellemzőik főbb vonalakban

A következő összefoglalóból láthatjátok, hogy melyik lőszernek mik a sajátosságai. Minden lőszernek megvannak az erősségei és a gyengeségei is. A megfelelő lőszer kiválasztása és a helyzet helyes felmérése egy adott pillanatban „életmentő”lehet.

shells_ap.png

Armor Piercing (AP - páncéltörő).

A (páncéltörő) lőszerrel már az is találkozott, akinek fogalma sincs a játék működéséről, ezt kapjuk ingyen a legelső tankunkba alapból - ez való a páncéllemezek átütésére - , és ha ez sikerült, akkor adja le a sebzését, egy állandó szórással (±25%). Ha viszont nem üti át a páncélt akkor lepattan.

 

▪ ±25% átütés és sebzés ingadozás (random)

▪ gyenge pontokat célozva, 1-2 tierrel magasabb tankok is jól belőhetőek vele (vannak kivételek)

+ vékonyabb tereptárgyakon átmegy, és utána is sebez

+ univerzális használhatóság

+ spaced armour és lánctalp ellen is jól használható

+ legjobb normalizáció 5%, és Overmatch

- 100m lövőtáv felett folyamatosan csökken az átütés, de nem drasztikusan

- 70° beesési szög felett instant lepattan

 

shells_apcr.png


Armor Piercing Composite Rigid (APCR - prémium páncéltörő)

Kinetikai energián alapuló, nem robbanó lőszer típus. Jellemzően a "kisebb" és a "közepes" kapiberű, huzagolatlan lövegek alkalmazzák. Működését űgy képzeljük el hogy egy "puhább" burkolat rejti magát a "magot", anyaga jellemzően igen nagy kűrűségű és keménységű fém (ilyen lehet pl a könnyített urán, volfram). Jellegzetessége a normál lövedékhez képest nagyobb sebesség (ezt mindenképp vegyük figyelembe mozgó célpontra való tüzeléskor) illetve hogy a távolság növekedésével 100méter felett veszít az átütőképességéből ( egy adott távolság kb 250méter felett akár már kisebb is lehet mint az AP lőszernek).

index2.jpeg

 

 

▪ ±25% átütés és sebzés ingadozás (random)

▪ vastag páncélzat ellen kiváló választás

+ AP-hez képest magasabb átütési értékek

+ spaced armour és lánctalp ellen is jól használható

+ legjobb lőszer sebesség (AP-hez képest, közel másfélszeres)

+ vékonyabb tereptárgyakon átmegy, és utána is sebez

+ normalizáció 2%, és Overmatch

- 100m lövőtáv felett folyamatosan csökken az átütés, akár még az AP-nél kisebb átütési érték is lehetséges alacsonyabb tierben

- 70° beesési szög felett instant lepattan

- magas ár

- 'goldnoob' flame veszély

 

▪ magas szintű közepes tankok alap lőszere, tipikus eset, hogy a butus játékosok részéről ilyenkor megkapjuk az “apcr noob” beírás, nem kell vele foglalkozni

shells_he_hesh.png

 

High Explosive (HE - robbanó)

A(robbanó) ezzel a típussal is találkozhatunk akár a legkisebb tankoknál is, ott egy kicsit haszontalannak érezzük majd a szerepét, és nem is tévedünk sokat. Csak a legvékonyabb péncélzat ellen érdemes bevetni (tank hátulja, gyenge pontok), vagy ha megelégszünk egy minimális sebzéssel is. Az alsókategóriás tüzéreknél (arty) ez az alaplőszer, ott a tank tetőpáncéljára ‘ejtve’ jobb hatásfokot érhetünk el, mert ott sokkal vékonyabb a páncélzat, és ez ahogy fejlődünk magasabb tier irányába, így is marad.

 

▪ amióta ennyi waffentrager szaladgál a játékban, újra divat lett tankolni belőle, nem csak a foglalás lelövéséhez

▪ azonos ágyú AP lövedékéhez képest magasabb sebzés “érhető” el (ha ügyesek vagyunk, és szerencsénk van)

▪  a tank tierjében, csak a nagyobb kaliberűek használhatóak igazán ( Pl: tier(2) a 75mm T18 howitzer ágyúja, tier(4-5)-ben a német/amerikai 105 mm-es vagy 94mm britt troll ágyú veszélyes a társaira, tier(6-7(8))-ban az orosz 152mm-es, és tier(X)-ben a 183mm-es FV…) vagy artyk bármely tierben

+ lövőtáv függvényében nem változik a penetrációs értéke

+ a nagy kaliberű troll ágyúk messzire igaz pontatlanok, de így megtorlás nélkül lőhetünk és találhatunk el bárhol tankot, ha nem is maximumot de valamekkora sebzést szinte mindig kapunk

+ átütés nélkül is van legénység, és modul sebzésre esélyünk

+ akár a földbe csapódva is sebez

+ sokszor azért lőnek vele a butusok, mert olcsóbb (bár ez nem biztos, hogy igazi előny)

+ két egymás mellett álló tankot is sebezhetünk

- közvetlen közelre lőve, minket is sebezhet, és az ellenfél mellett álló társunkat

- az ellenséges tank gyenge pontjaira itt méginkább figyelni kell, ha maximumot akarunk sebezni

- tereptárgyakban elakad, bár házat bontani célszerűbb

- spaced armour és lánctalp nagyon lecsökkenti a sebzés mértékét, illetve el is nyelheti teljesen

- nincs normalizáció, Overmatch

- bármilyen beesési szögben is sebzi áldozatát, bár ilyenkor el is nyelődhet teljesen a sebzés (a játékban olyan mintha lepattanna)

 

▪ Általában a tankok úgy vannak megépítve/lemodellezve, hogy a hátsó páncél a legvékonyabb, és ott érhetjük el vele a legnagyobb hatást.

shells_he_hesh-2.png


Premium High Explosive (HE - prémium robbanó)

▪ annyiban tér el csak a fent leírtaktól (HE), hogy nagyobb a terület sebzése, ezt leellenőrizhetjük magunknak a garázsban (explosion range)

- magas ár

- 'goldnoob' flame veszély

 

shells_heat.png

 

 

Premium Kumulativ (KUM- prémium robbanó)

Rendkívül hatásos irányított robbanást okozó lövedéktípus. Működési elve az hogy egy izányított robbanással előállított "olvadt" (jellemzően réz) sugárral olvassza át magát a páncélon. Jellemző rá a kimondottan kicsi (olykor csupán pár centis) bemeneti rés. A pusztítást a forró anyag bejutása okozza.

 

index.jpeg

 

 

▪ ±25% átütés és sebzés ingadozás (random)

▪ vastag páncélzat ellen kiváló választás

+ AP-hez képest magasabb átütési értékek

+ rétegelt páncél ellen is jól használható

+ könyebben okoz tüzet, illetve robbantja be a lőszereket pontos találat esetén

+ normalizáció 2%, és Overmatch

- spaced armour és lánctalp ellen kevésbé használható

- 70° beesési szög felett instant lepattan

- magas ár

- 'goldnoob' flame veszély

 

VTEPS álltal engedélyezett anyag