Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


7on7 eSport Cup Series Szabályzat

2014.11.17

ESL szabályok 7v7:

  • 1.1. Játékfiókok
    A World of Tanks(EU) gameaccount regisztrálása a játékos saját profiljában kötelező. Ha egy játékos hiányzó vagy rosszul megadott World of Tanks (EU) játékfiókkal játszik, akkor a játékos/csapat büntetést kaphat ebből kifolyólag. A "játékfiók" menüpontot a saját adatlapotokon, a bal oldali menüben találjátok. Abban pedig az "add gameaccount", azaz a játékfiók hozzáadása gombra klikkelve tudjátok megadni a játékban használt azonosítótokat.
  • 1.2. Csapat fiókok
    1.2.1. Csapatok
    Egy csapatnak legalább 7 fősnek kell lennie. Minden csapatban lennie kell egy kapitánynak. A csapatok csak olyan játékosokat használhatnak az ESL versenyekben, akik tagjai az adott ESL csapatnak.
    1.2.2. Csapat tagok
    Minden játékos csak egy csapatban játszhat egy versenyen, ligában vagy bajnokságban. Ehhez példák itt találhatók. Inaktív vagy tiszteletbeli státuszú tag nem játszhat. Bármely tag játszhat az adott meccsben, aki a hivatalos meccs kezdési időpont előtt csatlakozott, amennyiben megfelelnek a követelményeknek.
    1.2.3. Csapatnév megváltoztatása
    Egy csapat bármikor megváltoztathatja a nevét. Ez vonatkozik azokra az esetekre is amikor a csapat átalakul. A csapat pontja az új csapathoz kerül.
    Tilos a csapatnév megváltoztatása más csapatok becsapása érdekében. A régi csapatnévnek kötelezően szerepelnie kell a csapat leírásában. A nagyon hosszú csapatnév és a folyamatos változtatás tiltott és büntető pontokkal sújtható.
    1.2.4. Csapatok összevonása
    Amennyiben két csapat összeolvad, kiválaszthatják melyik csapat fiókot használják. A másikat törölni kell. Pontok és információk csak más liga esetén lesznek figyelembe véve. Ha mindkét csapat játszott a ligában a meccsek el lesznek véve.
  • 1.3. Játékfiók
    Minden játékosnak saját ESL játékos fiókkal kell rendelkeznie, hogy játszhasson az ESL versenyeken. Minden játékosnak meg kell adnia a World of Tanks accountját (európai szerver), mint játékfiókot az ESL weboldalán. Az ESL-es játékfiók értéke a felhasználó játékon belüli neve kell hogy legyen. Ezt a felhasználó fiókot kell használnia minden ESL versenyen.
  • 1.4. Adminok és közvetítők
    Az adminok és/vagy a közvetítők mindig csatlakozhatnak megfigyelőként minden ESL-en játszott mérkőzéshez. Ha az admin vagy a közvetítő kéri, hogy küldj neki meghívást a mérkőzésre, akkor kötelező őt meghívnod.

2. Mérkőzés Média

  • Ahhoz, hogy a mérkőzéseken történtek bizonyíthatóak legyenek a játékosnak képeket kell készíteni és megtartani tiltakozás esetére. A képernyőképek legalább 7 napig kell őrizni. Elég, ha csak az egyik csapat tölti fel a szükséges képeket.
  • 2.1 Képernyőképek
    Mind a két csapat kapitánynak kötelező az alábbiakról képet készíteni:
    Személyes eredmény - Personal Score - Click me
    Csapat eredmény - Team Score - Click me
    Elegendő, ha csak egy csapatkapitány tölti fel a képeket (screenshotokat).
  • 2.2. Hiányzó képernyőképek
    A csapatkapitányok felelősek minden kötelező képernyőkép felöltéséért az ESL weboldalára, a meccs lapnál. A meccs lejátszása után azonnal fel kell tölteni a képeket. A hiányzó képernyőképek a versenyből kizárást eredményezhetik.

3. Mérkőzés beállítások

  • 3.1. Csata beállítások
    Csapat méret: 7 vs 7
    Időkorlát: 10 perc
    Szerver: Minden mérkőzést az EU_1 szerveren kell játszani
    Játszható pályák: Mines, Abbey, Himmelsdorf, Prokhorovka, Airfield, Live Oaks, Steppes, Ensk, Ruinberg (az ESL rendszere ezen pályák közül sorsol)
  • 3.2. Tiltott Modok, Kinézetek és Kellékek
    Modok, amik eltűntetik a fákat és bokrokat
    Laser Pointer mód
    Glas Skin mód
    Minden más mod, amit a Wargaming tilt
  • 3.3. Tank előírások
    A csapatok állhatnak különböző nemzetiségből származó tankokból
    Prémium tank választása engedélyezett
    Prémium lőszer / fogyócikkek használata engedélyezett
    Mindenféle skin, mod engedélyezett, amit a szabályzat más pontja nem tilt
    Minden tankra a limit a maximum 8as szint
    A csapatban lévő tankok szintjének összege nem haladhatja meg a 42 pontot (7 játékos). Amennyiben egy játékos hiányzik a csatából, az összes pont 6-tal csökken, minden egyes hiányzó után.
  • 3.4. Csata előtt
    Csata szobát (Gyakorló szoba) egy játékosnak kell létrehozni. A baloldalt elhelyezkedő csapat felelőssége a szoba létrehozása.
    A gyakorló szobát 10 perccel a hivatalos meccs idő előtt kell létrehozni. A játékosoknak azonnal csatlakozniuk kell. Ha egy csapat nem teljes a gyakorló szobában 10 perccel a meccs kezdési ideje után az ellenfél automatikus győzelmet kaphat, ha az ellenfél nem akar kevesebb játékossal harcba szállni.
    Ha a meccs kevesebb játékossal indul, a hiányzók csatlakozhatnak a gyakorló szobába és játszhatnak a további meccseken. A csapat minden egyes hiányzó játékos után 1 büntető pontot kap, akkor is ha később csatlakoznak a játékhoz.
  • 3.5. Jobb rangsorolás
    Az ágrajz első körében minden csapat kap egy kezdeti rangsor számot. Az 1 a legjobb. A jobbnak rangsorolt, azaz a HPD csapata választhat oldalt a képen látható példán. A rangsor változhat a további meccseken a legyőzött ellenfeleid függvényében. Minden csapat megkapja az általa legyőzött jobb rangsorú csapat sorszámát. Azaz, ha a 16. rangsorolt győz az 1. ellen, a verseny további szakaszában ő az 1. számú. Aki őket legyőzi a későbbiekben szintén megkapja az 1. számot a rangsorban, azaz ő fog oldalt választani.
  • 3.6. Tank és oldal választás
    A pályákat az ESL rendszere sorsolja ki, melyek megtalálhatóak a meccslapon. A jobbnak rangsorolt csapat választ kezdőpozíciót.
    A tankválasztás mindig az a csapat kezdi, aki az oldalt választotta az adott pályán. A csapat kiválaszt, megnevez 2 tankot. Ez után a másik csapat választ két tankot. Ez egészen addig folytatódik, amíg mindkét csapat kiválasztotta a teljes felállását. Természetesen 7 a 7 ellen esetében a végére 1-1 választás marad. E szabály megszegése büntető pontokat von maga után és automatikus vereséget is eredményezhet.
    A döntő és a 3. helyért zajló meccsek BO3 (best of 3) rendszerben zajlanak.
    Példa
    1. pálya: A jobbnak rangsorolt csapat választ kezdő pozíciót és kezdi a tankválasztást
    2. pálya: A rosszabbnak rangsorolt csapat választ kezdő pozíciót és kezdi a tankválasztást
    3. pálya A jobbnak rangsorolt csapat választ kezdő pozíciót és kezdi a tankválasztást
    A tankválasztás a chaten zajlik. Miután egy tank ki lett választva többé nem változtatható meg azon a meccsen, azon a pályán.
  • 3.7. Pályák közt
    Két pálya között mindkét csapatnak van 5 perc felkészülési ideje. A tankválasztás nem számít bele az 5 perc felkészülési időbe. Az 5 perc szünet után kezdődik a választás.
  • 3.8 Eredmény
    Mindkét csapat felelős a helyes eredmény beírásáért. Tiltakozást kell nyitni, ha nézeteltérés adódik. A 7vs7 Kupa BO1ben, azaz 1 mérkőzéses rendszerben zajlik, kivétel a döntő és a 3. helyért zajló meccs, ahol BO3 rendszer van.
    3.8.1. Győzelem
    A csata megnyertnek számít, ha:
    Minden ellenséges tank megsemmisült a játékidőn belül.
    Csapatod elfoglalja az ellenséges bázist a játékidőn belül.

    3.8.2 Döntetlen
    A meccs döntetlen, ha a játék végi eredmény képernyő döntetlent mutat. Ez akkor történik meg, ha lejár az idő, vagy mindkét csapat egyszerre foglalt bázist. Döntetlen esetén, a meccset újra kell játszani egyszer. Mindkét csapatnak ugyanazokat a játékosokat kell használnia, de a tankfelállás változtatható.
    Amit tenni kell döntetlen esetén:
    A meccset újra kell játszani
    Kezdőpozíciók ugyanazok
    Pálya ugyanaz
    Ugyanazok a játékosoknak kell játszania
    Tankok cserélhetők
    3.8.3. Döntetlen szabály alóli kivétel
    A negyeddöntőtől kezdve (értsd: top 8) meccsei esetén nem esik ki mindkét csapat, ez esetben addig kell játszani amíg meglesz a győztes.
    3.8.3. Döntetlenre vonatkozó szabály a Nagydöntő (03.30.)meccsein
    A nagy döntő esetén, ha döntetlen lett egy meccs a következő szabály érvényes:
    A meccset újra kell játszani egyszer
    Kezdőpozíciók felcserélődnek
    Pálya ugyanaz
    Ugyanazok a játékosoknak kell játszania
    Tankok cserélhetők
    Amennyiben a 2. meccs is döntetlen, tovább kell lépni a következő pályára. Ha az utolsó pályát követően sincs eldőlt eredmény (2 győztes meccs BO3ban, 3, BO5ben), újra előkerül az első döntetlenezett pálya (2 meccs erejéig) és így tovább, amíg a győztes meg nem születik.

     

 

4. Büntető pontok
Általánosságban, egy játékos és a csapat maximum 6 büntetőpontot kaphat meccsenként, kivéve ha az adott büntetés pontszáma magasabb. A csapat csak egyszer kap büntetőpontot szabályszegésenként, függetlenül attól, hogy hány játékos követte el. Ha egy csapatot, vagy egy játékost több szabályszegésért is megbüntetik, akkor a büntetőpontok összeadódnak.

Szabályszegés Büntető pontok száma
Általános
Nem jelent meg Csapat: ; Játékos:
Visszautasít egy kötelező kihívást Normál: 1 
top10-en belül: 2
Meccs megszakítása Játékos / Csapat: 4
Nem megfelelő játékos
Inaktív-szabály megsértése Játékos / Csapat: 3
Zárolt játékos Játékos / Csapat: 6
Nem regisztrált játékos Játékos / Csapat: 3
Hiányzó Prémium (ahol kötelező lenne) Játékos / Csapat: 3
Hiányzó Trusted (ahol kötelező lenne) Játékos / Csapat: 3
Beugró / Nem valós játékos Játékos / Csapat: 6
Nem a beregisztrált accounttal játszik Játékos / Csapat: 3
Nem regisztrált accountal játszik Játékos / Csapat: 3
Sportszerűtlen viselkedés
Több/Hamis felhasználói fiók Figyelmeztetés / 1-3 büntető pont
Hamis Ország/Nemzetiség Figyelmeztetés / 1 / 2 / 3 büntető pont
Megtévesztés Játékos / Csapat: 1 - 4
Hamis eredmény Játékos / Csapat: 4
Hamis meccs média Játékos / Csapat: 6
Hamis meccs Játékos / Csapat: 6
Csalás Játékos: 12 / Csapat: 6
Nem engedélyezett Skin és Mod használata 1 / 2 / 3 büntető pont
Screenshotok és visszajátszások
Hiányzó, vagy nem teljes screenshotok Játékos / Csapat: 1